Υπόθεση ιδιωτική - Σελίδα 3


Αξιότιμε κύριε (όνομα),

Παρακάτω απαντώ στην πρώτη επικοινωνία που έλαβα από εσάς με προσωπικό μήνυμα στο φέϊσμπουκ. Απαντώ κατά νοηματική παράγραφο της επιστολής σας.

1 – Άρα έχετε το κριτήριο ότι μόνον επώνυμα μπορούν να σας κάνουν κριτική μέσα στο φέισμπουκ.

Πρώτο. Φανερώνετε συνεπώς ότι είσαστε από εκείνους οι οποίοι θέλουν όλοι οι άλλοι να ζουν όπως εσείς επιθυμείτε να ζουν. Να υποθέσω ότι γνωρίζετε καλά την προσωπικότητα αυτού του είδους, τουλάχιστον από Ιστορικής, Κοινωνικής, Πολιτικής και Ψυχαναλυτικής απόψεως ;

Δεύτερο. Επιδεικνύετε επίσης ότι απέχετε από την πραγματικότητα η οποία ειδικά σήμερα επιβάλλει την ανωνυμία στο φέισμπουκ για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Τρίτο. Επιπλέον, φανερώνετε μια μη αναμενόμενη αφέλεια για την φήμη σας. Εάν επικοινωνούσα μαζί σας ως Κώστας Κινιάτης, θα χαρακτηρίζατε την επικοινωνία επώνυμη ; Είσθε βέβαιος ότι αυτό θα ήταν το πραγματικό μου όνομα ;

Κύριε! Τέτοια αφέλεια! Και στους Καιρούς μας αλλά και στην ηλικία μας!

Τέταρτο. Στην αρχική επιστολή μου, σας απευθύνθηκα με τον σεβασμό που κι ο ίδιος θα επιθυμούσα να μου απευθύνεται κάποιος. Ότι υπέδειξα σφάλματα δεν έγινε με ειρωνεία ή υποτίμιση, το οποίο είναι ο τρόπος που μου απευθύνατε τον λόγο για πρώτη φορά.

Εκεί, εσείς μετέρχεσθε ειρωνείας. Σας επιστρέφεται. Ακέραια.

Πέμπτο. Το προηγούμενο, ενισχύει το εύρημα του πρώτου σημείου στις παρατηρήσεις μου παραπάνω. Αδύναμος ή απρόθυμος αποδεικνύεσθε από τα ίδια σας τα λόγια με την στάση που θεμελιώνετε εσείς ο ίδιος, να αποδεχθείτε ίσα και όμοια δικαιώματα στους άλλους επιφυλάσσοντάς τα μόνον για τον εαυτό σας. Μεγαλομανία λέγεται. Ή ουσιαστικότερα, απόηχος ιδιαιτέρως βαρέως πλήγματος το οποίο δεν έχει  ξεπερασθεί.

Έκτο. Υπάρχει το όνομά μου στην δημοσιότητα εμφανές. Φοβούμαι ότι εσείς δεν κάνατε τον κόπο ή δεν είχατε την επαρκή ενάργεια να το αναγνώσετε. Το ότι αρέσκομαι στην εικόνα του Θανάση Βέγγου και στο ψευδώνυμο όσκαρ οφία συμβαίνει για δύο λόγους. Ποιητική αδεία πρώτον την οποία έλκω από το συγγραφικό μου έργο, δεύτερον δε διδακτική απόπειρα.

Μου βιαστήκατε, μου βιαστήκατε!

Κι επειδή βιαστήκατε εσείς, εγώ εισέπραξα την ειρωνεία και υποτίμησή σας. Δεν θα δεχθώ την συγνώμη σας. Αφού εσείς είσθε εκείνος που ομιλεί έτσι, δεν έχει σημασία η ειρωνεία κι η υποτίμηση που εκφέρετε.

------------

2 - Επαναλαμβάνοντας μέσα σε δύο συνεχόμενες περιόδους γραπτού λόγου την αντίθεσή σας προς το ανώνυμο, φανερώνετε ότι οχληθήκατε μέχρι μυελού οστών που δεν συνέπεσε να έχουμε ίδια άποψη στο ζήτημα του επώνυμου συνομιλητή – όπως με ευθύνη δική σας αντιληφθήκατε λανθασμένα.

Φανερώνετε ότι δεν ανέχεσθε καν μια διαφορετική γνώμη από την δική σας. Ξέρετε καλά πώς ονομάζεται όμως αυτό, έτσι δεν είναι;

Παρεξηγήσατε όμως. Ουδόλως και σε ουδένα σημείο της επικοινωνίας μας έκανα κριτική στο έργο σας όπως ισχυρισθήκατε άστοχα.

Φαντάζομαι ότι εννοείτε αρνητική κριτική στο έργο σας.

Διότι θετική στο έργο σας κριτική έκανα εμμέσως πλην σαφώς στον πρόλογό μου περιποιούμενος τιμή σπάνια στο πρόσωπό σας κι επιδαψιλεύοντάς το με τιμητική αναφορά.

Κριτική έκανα στο ότι στις δύο ομάδες που δημιουργήσατε στο φέϊσμπουκ, δεν έχετε αφήσει ουσιαστικό περιθώριο έκφρασης, λόγου, μέσω δημοσίευσης στην ομάδα, σε ουδένα άλλον πλην του εαυτού σας.

Αυτό έχετε κάθε δικαίωμα ως άνθρωπος να το κάνετε σε προσωπική σας σελίδα ή σε σελίδα την οποία θα δημιουργήσετε για παρουσίαση του έργου σας όπου θα αποκλείσετε τις δημοσιεύσεις για κάθε άλλο μέλος του φέισμπουκ.

Σε ομάδα, κύριε, όπου συγκαλείτε μέλη, οφείλετε να παρέχετε και ελευθερία λόγου. Αλλιώς συγκαλείτε θεατές του έργου σας εν είδη χειροκροτητών. Ο ελεύθερος λόγος, αξιότιμε κύριε, είναι φυσικό κι αναπαλλοτρίωτο δικαίωμα του ανθρώπου. Τουλάχιστον στον πολιτισμένο κόσμο. Οι μόνοι τόποι όπου δεν ισχύει είναι ενδο-οικογενειακά καταπιεσμένες οικογένειες και χώρες με δικτατορία ή άλλως ολοκληρωτικά καθεστώτα.

Όστις βούλεται, λέγειν. Αυτή είναι η πολιτιστική παράδοση που μοιραζόμαστε, κύριε. Κι αφού είναι φυσικό δικαίωμα του ανθρώπου, είναι και του κάθε μέλους της ομάδας την οποία εσείς συγκαλείτε.

Γνωρίζετε καλώς θεωρώ, ότι μόνον συζήτηση βραχεία, άρα ανεπαρκής, μπορεί να γίνει με σχολιασμούς στις αναρτήσεις σας. Έκθεση απόψεων όμως, όχι. Έκθεση απόψεων, για παράδειγμα όπως οι επιστολές που ανταλλάξαμε. Τέτοιας ανάγκης εύρος χώρου, χρόνου, και εκφοράς λόγου με προτάσεις, περιόδους και, προσέξατε παρακαλώ, εάν ίσως δεν το έχετε παρατηρήσει, με παραγράφους. Λόγιος άλλωστε είσθε!

Για αυτό τον λόγο, λοιπόν, το φέϊσμπουκ παρέχει το εργαλείο της δημοσίευσης.

Αποκλείοντάς το, αρνείσθε τον ουσιαστικό διάλογο. Στην πράξη. Με την πράξη σας.

---------------------

3 - Δηλώνετε ότι κατηγορείσθε για κάτι που όμως ουδεμία ευθύνη φέρετε.

Πρώτο. Δεν κατηγορηθήκατε.

Με την αρχική επιστολή μου, σας προσφέρθηκε μια ευκαιρία εάν σκοπεύατε να έχετε δώσει πρόσβαση στα μέλη των ομάδων σας για δημοσιεύσεις αλλά δεν γνωρίζατε τον τρόπο, να επανέλθετε στον πίνακα ελέγχου εκάστης ομάδας και να διορθώσετε την παράβλεψη.

Εάν ωστόσο η απαγόρευση δημοσιεύσεων, η φίμωση στην ελεύθερη έκφραση των μελών της ομάδας την οποία εσείς συγκαλέσατε στον χώρο της ομάδας, δύο μάλιστα, είναι συνειδητή επιλογή σας, με την αρχική επιστολή μου, σας εξηγήθηκε ο λόγος της αποχώρησής μου από τις ομάδες σας.

Δεύτερο. Σας διαφεύγει διαπιστώνω, ότι ο μόνος υπεύθυνος για τον τρόπο λειτουργίας των ρυθμίσεων που αφορούν την σελίδας της ομάδας, άρα και των συνθηκών συμμετοχής μελών σε μια ομάδα, είναι ο διαχειριστής της. Εσείς, κύριε.

Άρα εσείς είσθε εκείνος ο οποίος αποκλείει τον διάλογο στις ομάδες σας με την επιλογή σας τα μέλη να μην έχουν την ελευθερία του λόγου με δημοσιεύσεις.

Σας επισημαίνεται ότι στερείτε εσείς ο ίδιος την ελευθερία της έκφρασης ως διαχειριστής των σελίδων των ομάδων σας και εσείς διαμαρτύρεσθε ότι ουδεμία ευθύνη έχετε αν και εσείς είσθε ο διαχειριστής των σελίδων των ομάδων σας.

Κύριε! Τέτοιες αντιφάσεις και τόσο εξόφθαλμες σε πέντε σειρές κειμένου! Μακάρι να είχατε συγκρατηθεί περισσότερο!

Συμπέρασμα από την τρίτη σας παράγραφο. Διατυπώσατε μιαν ανακρίβεια – δηλαδή κάτι το οποίο δεν παρακολουθεί την Αλήθεια. Και φανερώσατε μίαν αντίφαση στους λόγους σας.

----------------------

4 - Κριτική και συζήτηση δεν είναι ελεύθερη όταν έχετε αφήσει ως μόνο περιθώριο τον σχολιασμό αναρτήσεών σας με τον τρόπο που λειτουργεί στο φ/β. Για τους Γλωσσικούς λόγους που αναφέρθηκαν παραπάνω.

Θα είχα το ελεύθερο να συμπεράνω ότι βρισκόσαστε είτε τοποθετημένος μακράν της πραγματικότητας ή τοποθετημένος στην στάση υπαγόρευσης να κάνουν όλοι οι άλλοι αυτό που εσείς θέλετε, και να το κάνουν όπως, με τον τρόπο που εσείς θέλετε, κύριε ;

Να θυμηθούμε ότι τέτοια διαπίστωση όπως η δεύτερη της αμέσως προηγουμένης παραγράφου συνάδει και με άλλα σημεία μέσα στην επιστολή σας ;

-----------------------------

5 – Πρώτο. Δηλώνετε ότι δεν υπάρχουν ενδιαφερόμενοι για διάλογο και συζήτηση. Με όλο τον σεβασμό, επιτρέψτε μου να εκφράσω μια απορία εδώ.

Πώς ξέρετε κάτι τέτοιο αφού τους έχετε φιμώσει με την απουσία της δυνατότητας να κάνουν δημοσιεύσεις στις ομάδες σας ;

Κύριε! Παρακαλώ να επανέλθουμε σε λίγο πιο συνεπή λόγο.

Δεύτερο. Επίσης δηλώνετε την σκέψη σας ότι τα όσα λέτε στο έργο σας κι ο τρόπος που τα λέτε, ίσως υπερβαίνουν άλλους ανθρώπους.

Με βάση αυτές τις δύο σκέψεις, περί ενδιαφερομένων, ενώ σεις είσθε που απαγορεύεται το ομιλείν, και υπέρβασης, διαπιστώνετε ότι υπάρχει απροθυμία διαλόγου και συζητήσεως. Με δυο λόγια, βασίζεσθε στο ότι δεν ακούτε εκείνους που φιμώνετε και απολαμβάνετε την ησυχία σκεπτόμενος ότι υπάρχει ησυχία επειδή οι άλλοι δεν αντιλαμβάνονται την λαμπρή διάνοιά σας.

Τρίτο. Κάνετε και μία αρνητική δήλωση. Δηλώνετε εμμέσως πλην σαφώς ότι αποκλείετε τα όσα λέτε να είναι ανάξια λόγου.

Καλέ μου άνθρωπε…

----------------------------

6 - Παραδέχομαι ταπεινά ότι δεν έγινε αντιληπτό ποιο είναι το ανύπαρκτο γεγονός στο οποίο αναφερθήκατε στην έκτη παράγραφό σας.

Δηλώνετε ότι σας κατηγορώ για επιδειξία.

Για χάρη της γόνιμης συζήτησης, αναφέρω εδώ το σημείο με την λέξη επίδειξη. Γράφω : «…προσφέρεται (το φέϊσμπουκ- από τα παραπάνω) ως βήμα επίδειξης και χειραγώγησης της κοινής γνώμης. Το δεύτερο, με σελίδες κι ομάδες όπως η δική σας.»

Το δεύτερο, κύριε. Η χειραγώγηση. Όχι το πρώτο, η επίδειξη. Το δεύτερο.

Παρεξήγηση θα έλεγα, και θα πρόσθετα ευχάριστα πως δεν πειράζει.

---------------------------------

8 – Γράψατε ότι αποφάσισα στα κρυφά και ανώνυμα να κάνω (παράγραφος 9η) διάλογο μαζί σας.

Θα σας προσφέρω τότε την ευκαιρία να διαπιστώσετε ότι κάνατε λάθος όταν αντιληφθήκατε ότι αποφάσισα στα κρυφά να κάνω διάλογο μαζί σας. Η ευκαιρία, στην ακροτελεύτια παράγραφό μου εδώ παρακάτω.

Τότε θα οφείλετε να παραδεχθείτε ότι δεν ήταν στα κρυφά. Ήταν διακριτικά. Για να μην σας εκθέσω στους ακολούθους σας, στα μέλη των ομάδων σας. Τι κρίμα που δεν εκτιμήθηκε ανάλογα.

Όσον αφορά το ανώνυμο, έχει απαντηθεί.

---------------------------------

9 - Στην ένατη παράγραφο, λέτε πως σας ανησυχεί ότι δεν βρήκα έναν λόγο να πω για το έργο σας. Δύο βιβλία, αν δεν απατώμαι.

Μα πόσο όμορφος ο κάτωθι παραλληλισμός!

Αντίθετα προσωπικά (για να μην πω ‘εγώ’) δεν ανησυχώ διόλου που στην απάντησή σας δεν βρήκατε ούτε έναν λόγο να πείτε για τα δικά μου συγγραφικά και άλλα έργα – δύο ήταν το 1975 (ή το 1973; Χμ…. δεν θυμάμαι πια) τώρα έχουν πολλαπλασιασθεί. Αυτό συμβαίνει όταν βάζεις βιβλία μαζί, πολλαπλασιάζονται τα ατιμούτσικα! Τι σου είναι η Φύση πάντως, κι οι πεταλούδες την Άνοιξη!

Α.! Όχι, όχι, δεν θέλω αντιρρήσεις εδώ, «και που θα βρω το όνομά σου και τα βιβλία σου». Είπαμε, το όνομά μου είναι γνωστό στο φ/β, μέσα από την σελίδα του ιστολογίου μου. Δεν είναι δική μου ευθύνη αν κάποιος δεν είναι εξοικειωμένος με τούτα τα πράγματα, ίσως θα συμφωνούσατε.

------------------------------------------

10 – Παρεξήγηση εκ μέρους σας ότι αναφέρθηκα σε διάφορους Έλληνες φωστήρες. Άλλους από εσάς τον ίδιο, σε ουδένα αναφέρθηκα.

Ας υπενθυμίσω τι έγραψα :

(Παρ.2) «…οι σελίδες σας είναι πεδία όπου το μέλος της ομάδας εκείνης δύναται ΜΟΝΟ να αναγιγνώσκει ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ περί θεμάτων τα οποία επιλέγετε να παρουσιάζετε.»

(Παρ. 3) «… οι Έλληνες έχουν λάβει υπέρ το δέον … φωστήρες.»

Παρακαλώ, μην με απογοητεύσετε βεβαιώνοντάς για δεύτερη φορά με ότι δόκιμος λόγιος εσείς δεν αντιληφθήκατε ότι για τα δικά σας φώτα ομίλησα!

Εξ ου κι επόμενη γενναία αναφώνηση «…που βρίσκονται για να κονταροχτυπηθώ…». Παρεξήγηση. Κι άλλη. Δεν πειράζει!

----------------------------

11 –  (και)
12 - Λέτε : «κοινό τόπο συνύπαρξης αποτελούν οι ομάδες μου στο διαδίκτυο. Εάν γίνεται διάλογος ή όχι δεν έχει απολύτως καμία σημασία.»

Εάν δεν γίνεται διάλογος μέσα στις ομάδες, λέτε, δεν έχει σημασία.

Παραπλανητική η διατύπωση «εάν δεν γίνεται». Έχετε στην πράξη εσείς ο ίδιος ως διαχειριστής των ομάδων αποκλείσει να γίνεται διάλογος.

Δε το ότι δεν επιτρέπετε εσείς να γίνεται διάλογος, υποστηρίζετε, δεν έχει απολύτως καμία σημασία.

Ας είμαστε ακριβείς και σαφείς. Ότι σοφόν το σαφές.

Χαίρομαι που ομολογείτε απερίφραστα συμφωνώντας μάλιστα μαζί μου, ότι έχετε κατασκευάσει ομάδες για μονόλογο. Όπου εσείς μόνο μιλάτε.

ΑΥΤΟ ακριβώς προσπαθώ να σας πω ότι είναι ο λόγος της απόφασής μου για αποχώρηση από τις ομάδες σας. Επιτέλους, ίσως κατανοήσετε τώρα!

------------------------------

13 – Αλίμονο αν δεν ήταν ελεύθερος να μείνει η να αποχωρήσει!

Συμφωνώ μαζί σας στο καινοτόμο κι υπερβατικό, ανεπιφύλακτα μάλιστα!

Θα μεταφέρω τις ευχαριστίες σας.

-----------------------------

14 - Μου υποσχεθήκατε ότι στο άμεσο μέλλον, αυτή η συζήτησή μας θα ανέβει στο διαδίκτυο για λόγους προώθησης του πολιτισμού.

Ελπίζω να τηρήσετε την υπόσχεσή σας σαν κύριος.

Ευχαριστώ δε ότι πριν υποσχεθείτε την δημόσια ανάρτηση της προσωπικής επιστολής μου (με μορφή προσωπικού μηνύματος στο φέϊσμπουκ), φροντίσατε τόσο ευγενικά, κομψά και με ηθική ακεραιότητα σαν κύριος εσείς, πρώτα να αιτηθείτε της συγκατάθεσής μου. Ποια συγκατάθεσή μου; Το προσωπικό μήνυμα που σας έστειλα να μεταφέρετε εσείς σε δημόσια θέα. Δεν θα υποκλιθώ στο ήθος σας, βεβαίως!

Χαίρομαι τα μάλα ότι δηλώσατε ρητώς ότι εσείς ο ίδιος δεν έχετε αντίρρηση να εμφανισθεί η συζήτησή μας στο διαδίκτυο! Αφού δηλώσατε ο ίδιος εσείς ότι σκοπεύετε ο ίδιος εσείς να το πράξετε ο ίδιος εσείς.

Με την σειρά μου, σας υπόσχομαι κι ο ίδιος ότι θα λάβετε γνώση ετούτης της επιστολής, της τρίτης μου κατά σειρά, και αντικειμενικά της απάντησής μου την οποία αιτηθήκατε να λάβετε με την πρώτη και μοναδική επιστολή σας την οποία έχω λάβει. Από οπου παραθέτω : «Εν αναμονή της απάντησής σας.»

Θα λάβετε γνώση με κοινοποίηση σε εσάς της σελίδας στο διαδίκτυο όπου όλα τα σχετικά με την ωραία συζήτησή μας.

Εύχομαι ομοίως να ζείτε απλά – τίμια και σοφά για τους γνωστούς λόγους.


Υποσημείωση:

Η λέξη "σαν' παρομοιάζει.

Η λέξη "ως" ταυτίζει.

Εργάζομαι σαν σκυλί! Δεν είμαι σκυλί.
Εργάζομαι ως δάσκαλος. Είμαι δάσκαλος.

Για παράδειγμα,

εάν θεωρείς ότι κάποιος δεν είναι σοφός, του λές "μιλάς σαν σοφός." Εννοώντας κυριολεκτικά ότι δεν είναι σοφός αλλά προσποιείται τον σοφό.

Εάν θεωρείς ότι κάποιος είναι σοφός, του λες "μιλάς ως σοφός." Αναγνωρίζεις ότι είναι σοφός.

Εάν θεωρείς ότι κάποιος δεν είναι κύριος, του λες "συμπεριφέρεσαι σαν κύριος."
Εάν θεωρείς ότι κάποιος είναι κύριος, του λες "συμπεριφέρεσαι ως κύριος."

Για να αντιληφθείτε επακριβώς το πώς απευθύνω τον λόγο σε εσάς, κύριε (όνομα).

Αύριο, την ίδια ώρα, σας περιμένω για το επόμενο μάθημα.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Κι η απάντηση του κυρίου.

σας απαντω μεσα απο την καρδια μου και μου απαντατε με τυπικα και ορους πολυεθνικων ....προσπαθειστε ξανα ...

Ομολογώ ότι δεν γνωρίζω τον λόγο ακριβώς (γιατί να προσπαθήσω ξανά.).

Τότε μόνον παρατήρησα ότι ο συνομιλητής γράφει ατονικά. Περιφρονεί την γλώσσα, περιφρονεί τον συνομιλητή του, ή είναι πραγματικά αγράμματος εκείνος ο οποίος διατείνεται ότι ερμηνεύει τον Όμηρο;



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πριν την υποβολή σχολίου ή και άρθρου προς δημοσίευση, ας είναι υπ’ όψη τα εξής, παρακαλώ.

- Σχόλια και άρθρα που υποβάλλονται για δημοσίευση σε «greeklish» (ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες) ή με κεφαλαία γράμματα, ή άσχετα με το θέμα, ή που περιλαμβάνουν ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητο λόγο, προσβλητικό χαρακτηρισμό, υποτιμητικές προσφωνήσεις, υπονοούμενα, απειλές ή χυδαιολογίες, δεν δημοσιεύονται. Διότι δεν συνάδουν με τον πολιτισμό του Ιστότοπου.

- Σχόλια και άρθρα που υποβάλλονται για δημοσίευση περιλαμβάνουν έγκυρο ε-μαιλ, ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολιαστή ή αρθρογράφου ώστε να αποτελεί υπεύθυνο λόγο. Το ε-μαιλ αυτό δεν θα δημοσιεύεται.

- Σχόλια και άρθρα που υποβάλλονται, δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν. Ο Ιστότοπος λειτουργεί σε εθελοντική βάση, όχι επαγγελματική. Δεν απολαμβάνει υλικού κέρδους.