Εξοπλιζόμαστε, καλέ, εξοπλιζόμαστε! Και με ισχυρές αντιδράσεις! - Γράφει ο Άργος.

Του Άργους.

8 Φεβ. 2017
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 23 ΦΕΒ. 2017.

Με εντολή του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου και μετά από εισήγηση των επιτελείων ξεκίνησε η διαδικασία για την αναβάθμιση των μαχητικών αεροσκαφών F-16, εκδηλώθηκε ενδιαφέρον προς την αμερικανική κυβέρνηση για την προμήθεια F-35 και βρίσκεται σε τελικό στάδιο η υποστήριξη και συντήρηση των αντιαεροπορικών πυραύλων S-300.

Φαίνεται ότι το ΥΠΕΘΑ έχει βαλθεί να κάνει σήμερα όσα δεν έκανε τόσα χρόνια. Ο λόγος είναι φυσικά η τουρκική επιθετικότητα η οποία πλέον δεν έχει κανένα όριο. Την στιγμή όμως που η Τουρκία υπερεξοπλίζεται.

Είναι γνωστό ότι ναυπηγεί εξελιγμένου τύπου φρεγάτες που ουσιαστικά είναι καταδρομικά μάχης για προβολή δυνάμεως και κυριαρχία πεδίου, ενώ ταυτόχρονα αποτελούν νέα όπλα με τον εξοπλισμό που διαθέτουν για αντι-αεροπορικό πόλεμο, ανθυποβρυχιακό πόλεμο και ναυμαχία με σκάφη επιφανείας εξ ίσου. Η Ελλάδα συζητάει για αγορά δύο «σύγχρονων» φρεγατών, όχι ακριβώς σύγχρονων να λέμε την αλήθεια, αλλά καλύτερων – λέει – από ό,τι έχουμε ήδη, αλλά το σχέδιο προχωράει με πάρα πολύ χαλαρούς ρυθμούς, ενώ το είδος των σκαφών δεν πλησιάζει καν τις νέες φρεγάτες, ή καταδρομικά εάν θα ήθελε κάποιος λόγω των δυνατοτήτων τους, που κατασκευάζει η Τουρκία.

Είναι αλήθεια ότι η Τουρκία έχει μείνει πίσω στην ναυπήγηση υποβρυχίων, πράγμα για το οποίο ωστόσο, ήδη παίρνει μέτρα. Που σημαίνει ότι η υπεροχή σε υποβρυχιακό πόλεμο και την συνεπαγόμενη κυριαρχία πεδίου στην θάλασσα με προβολή δύναμης στην πράξη όμως πλέον κι όχι με την παρουσία του σκάφους, που αποτελεί αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα της Ελλάδας ετούτη την στιγμή, σύντομα θα πάψει να ισχύει. Το πλεονέκτημα, για να είμαστε ειλικρινείς, κι ας μην χρησιμοποιήσουμε ποτέ σύγχρονες τορπίλες, ο φάκελος έχει πιάσει μούχλα ήδη, ας κυκλοφορούμε με τις παραδοσιακές, τι άλλο να κάνουμε; Η κακομοιριά σε όλο της το μεγαλείο!

Παράλληλα, η ναυπηγική δραστηριότητα της Τουρκίας βασίζεται αποκλειστικά σε δικά της ναυπηγεία και επιπλέον, σε σχεδιασμό. Αντίθετα με την Ελλάδα όπου κατά τα άλλα, καλά πάμε.

Έχει αναπτύξει και ήδη αναβαθμίσει πυραυλικά συστήματα, κι αυτά με δική της σχεδίαση και παραγωγή. Οι διαθέσιμοι πύραυλοι που έχει ήδη σε ανάπτυξη έχουν βεληνεκές αν όχι σε όλο, τουλάχιστον στο μεγαλύτερο έδαφος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αντιπυραυλικό σύστημα, η Ελλάδα δεν διαθέτει τέτοιο που να εγγυάται την βέβαιη αναχαίτιση των Τουρκικών πυραύλων, πόσω μάλλον δίκτυο πανεθνικής κάλυψης για όλη την επικράτεια βόρεια, ανατολικά κυρίως, αλλά και νότια.

Αεροπορικά, δεν έχουμε ανάγκη από στόλο Εφ-35 για πολλούς λόγους, που εξηγούνται παρακάτω. Ακόμη και η τελευταία άσκηση του ΝΑΤΟ Κόκκινη Σημαία που είχε ευρήματα υπέρ του Εφ-35 σε σχέση με το Εφ-16, ίσως δεν είναι τόσο διαυγής, πιστεύεται, αφού πεπειραμένοι χειριστές κι επιτελικοί έχουν σχολιάσει ότι εφέτος η άσκηση φάνηκε να ήταν φανερά ένα ακόμη παγκάρι πώλησης για τα ακόμη μη αξιόπιστα και πεισματικά περιορισμένων δυνατοτήτων Εφ-35. Ανάγκη από μια μοίρα Εφ-35 έχουμε, για βομβαρδισμό – για τον οποίο βασιζόμασταν σε αεροσκάφη που αποσύρθηκαν κι έτσι μας μένουν τα Μιράζ μόνο, κι από αυτά, μόνο τα νέας τεχνολογίας από όσα διαθέτουμε. Αν και αυτά τα Μιράζ, έχουν εξοπλισμό κυρίως και καλύτερες επιδόσεις στον βομβαρδισμό πολεμικών σκαφών του Ναυτικού περισσότερο κι όχι τακτική ή στρατηγική προσβολή χερσαίων στόχων, έστω κι αποτρεπτική προέλασης – καταδιωκόμαστε ακόμη από την επιτυχία των Έξοσετ στα Φώλκλαντζ, εκεί έχει  μείνει η νοοτροπία στην Ελλάδα. Αλλά χρειαζόμαστε βομβαρδιστικά; Άλλο  ερώτημα τούτο. Σκοπεύουμε να έχουμε την δυνατότητα αντιποίνων; Ισορροπίας στρατηγικών τομέων – έχεις βομβαρδιστικά, έχω κι εγώ, άρα κινδυνεύεις από εμένα όσο εγώ από εσένα;

Ή αφήνουμε να παραβιάζεται ο κυρίαρχος χώρος, σε θάλασσα κι αέρα, και απλώς φωνάζουμε, λύκε, ούστ! Και δεν φεύγει ο άτιμος, φωνάζει κι αυτός, εδώ καλά είμαι, δικά μου είναι κι αυτά! Γιατί μετά την θάλασσα και τον αέρα, έρχεται ο χερσαίος χώρος. Τι περιμένει η κοινή λογική; Οι δυο κατσίκες στα δύο Καρντάκ (λέει το ΝΑΤΟ) - Ίμια λέμε εμείς, είναι το πρόβλημά τους; Όχι το μισό Αιγαίο τώρα, όλο αύριο, που πας ρε κατακαημένε Καραμήτρο! Εδώ το ΝΑΤΟ έβγαλε το Καστελόριζο από τον Ελληνικό χάρτη κιόλας! Έχει βγάλει και την Λήμνο από τους χάρτες ασκήσεών του χρόνια τώρα, ψέματα είναι; Κι ωρέ αγά μου Σύμμαχε στο ΝΑΤΟ, αλλά εισβολέα και με κατοχή σε έδαφος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην Κύπρο, στέκεται μισό Αιγαίο χωρίς εξασφάλιση από την Θράκη σε προβολή κυριαρχίας; Στέκεται; Κοινή λογική πια!

Το Εφ-35 χρειαζόμαστε ίσως για επιτήρηση-περιπολίες με σκοπό τον ηλεκτρονικό εντοπισμό εχθρικών Εφ-35 ίσως, ή προσβολή εχθρικών Εφ-35 που θα χρησιμοποιήσουν όπλα «εκ του μακρόθεν», stand-off, κι αυτό εάν τα Ελληνικά αεροσκάφη έχουνε τον απαραίτητο εξοπλισμό που κοστίζει  πανάκριβα ανεβάζοντας τα 90 και κάτι εκατομμύρια για κάθε σκάφος που έχει σημειωθεί ως τώρα ως η κατώτατη τιμή πώλησης διεθνώς, στα 120 αν όχι στα 138 για την Ελλάδα.

Δεν γίνεται λόγος να χρησιμοποιήσουμε Εφ-35 για να αντιπαρατεθούμε με Τουρκικά τέτοια. Οι αριθμοί δεν το επιτρέπουν. 100 τεμάχια θα αγοράσουν οι Τούρκοι. Άλλη λύση χρειάζεται. Που έχει να κάνει με την Ελλάδα να διαθέτει σύγχρονα συστήματα εντοπισμού που φάνηκε στην Συρία και στην Βαλτική και στην Μαύρη Θάλασσα ότι βλέπουν καλά τα δήθεν αόρατα Εφ-35. Σε συνδυασμό με αντι-αεροπορικά πυραυλικά συστήματα να τα κατεβάσουν πριν εκτοξεύσουν πυραύλους ασφαλή αυτά, πίσω από τον ορίζοντα.

Αυτό όμως απαιτεί συντονισμό αερο-διαστημικό. Έχουμε η Ελλάδα δορυφόρους; Όχι δορυφόρο, βέβαια. Δορυφόρους. Γιατί ένας δεν αρκεί; Μάθημα αεροδιαστημικής προβολής ισχύος, σε άλλο άρθρο – δεν θέλεις εφεδρικό δορυφόρο να αναλάβει όταν σου καταρρίψουν τον κύριο; Δεν θέλεις δορυφόρο-δολοφόνο δορυφόρων που ήσυχα από εκεί που είναι θα χτυπήσουν με ταχύτητα φωτός (κι ο νοών νοήτω) τον έναν κακομοίρη στρατηγικό κατασκοπευτικό σου; Δεν θέλεις φύλακες δολοφόνους δορυφόρων γύρω από το αεροδιαστημικό σου κέντρο που θα έχεις σε τροχιά; Βλάκες είναι όσοι έχουν δίκτυα δορυφόρων; Το 1963 στην κρίση της Κούβας, ο άλλος εκτόξευε τον υπ’ αριθμ’ cosmos 934 πυρηνικό βομβαρδιστικό του δορυφόρο σε γεωστατική τροχιά. Που πας ρε κατακαημένε Καραμήτρο;

Υπάρχουν σήμερα πια συστήματα συντονισμού πολεμικών δυνάμεων χωρίς δορυφορική κάλυψη; Άσε τα σίδερα στην άκρη, άχρηστα είναι χωρίς ζωή μέσα τους. Όση ψυχή κι αν έχει ο Έλληνας χειριστής, όταν τον βλέπουνε την ώρα που σηκώνεται ένα μέτρο από το έδαφος και τον ρίχνουνε στα δέκα με εκτόξευση πίσω από τον ορίζοντα ή κάτι άλλο που θα έχουν οι νέες φρεγάτες τους για να είμαστε ακριβείς, τι να σου κάνει ο ήρωας; Αναμνηστική πλάκα ένδοξη θα γίνει.

Δώσαμε παραγγελία για αεροσκάφη, κι αναβαθμίσεις και ανταλλακτικά και πυρομαχικά είπαμε; Τζίρος να γίνεται, δηλαδής!

Ή σάμπως τελειώνει εδώ το θέμα;


------------------------------------------
Ναυτικό.

2 σύγχρονες φρεγάτες θα παραληφθούν το 2020. Έχουν όλα τα σύγχρονα χαρακτηριστικά του όπλου.

Παραγγέλθηκαν 2 μεταχειρισμένα αντιτορπιλικά με δυνατότητα εκτόξευσης κατευθυνομένων βλημάτων. Ζητούμενο είναι εάν θα διαθέτουν ένα συγκεκριμένο ηλεκτρονικό σύστημα αυτοπροστασίας, αντίπαλο του οποίου διαθέτει μόνον η Ρωσσική αεροπορία.

Αεροπορία.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 

Μιράζ 2000. Αναβαθμίζονται αλλά όχι όλα τα αεροσκάφη που διαθέτουμε. Ζητούμενο είναι να συμπεριληφθούν όλα, πράγμα μάλλον απίθανο. Δεύτερο ζητούμενο, να αποκτήσουν ικανότητα εκτόξευσης πυραύλων αέρος-επιφανείας ώστε να έχουν εγγυημένη ικανότητα προσβολής πλοίων επιφανείας.

Σύμφωνα με ανεπίσημες πηγές, ουδέποτε είχαν την δυνατότητα χρήσης πυραύλων Έξοσετ. Ούτε τα νεώτερα 2000-5 την έχουν. Αντί αυτού, η γαλλική βιομηχανία προμηθεύει άλλον πύραυλο.

Η τραγική κατάσταση στην οποία είναι η μοίρα των 2000 σήμερα, και η οριακή τους χρησιμότητα, θα βελτιωθεί σημαντικά.

Μιράζ 2000-5. Αναβαθμίζονται. Αποκτούν ικανότητες που διαθέτουν τα Εφ-35, «εκ του μακρόθεν προσβολή στόχου», stand off missile launch.


Εφ-16. Παραμένει σε ισχύ το πρόγραμμα αναβάθμισής των.

Ελικόπτερα
Πρώτο. Αγοράζονται 15 δικινητήρια μεταγωγικά ελικόπτερα που ενισχύουν τις Ένοπλες δυνάμεις και στα τρία όπλα, Στρατό και Δυνάμεις ξηράς, Αεροπορία, Ναυτικό. 

Δεύτερο. Αγοράζονται 70 ελικόπτερα αναγνωριστικά, επιτήρησης και επιθετικά, νυκτερινής δυνατότητας δράσης, τακτικά ως εναέρια μέσα σε διασπορά, πολύ φθηνότερα σε λειτουργία και συντήρηση από τα Απάτσι, και κατάλληλα να ενεργούν εκεί που τα Απάτσι αδυνατούν να ενεργούν αποτελεσματικά (π.χ. νησιά) λόγω απόστασής τους από βάση συντήρησης κι ανεφοδιασμού, με το επιπλέον προσόν της επιτήρησης και παρακολούθησης μόνο με το ραντάρ να εξέχει του ορίζοντα.


Πυραυλικά συστήματα.


Υπεγράφη η σύμβαση Εν Συνεχεία Υποστήριξης (FOS) μεταξύ της ΓΔΑΕΕ και του ρωσικού κρατικού οργανισμού Rosoboronexport, μέσω της οποίας εξασφαλίζεται η επάνοδος των αντιαεροπορικών συστημάτων μεσαίου βεληνεκούς (SHORADS) 9K331 TOR-M1 (κατά NATO SA-15 Gauntlet) και 9K33M3 OSA-AKM (κατά NATO SA-8B Gecko Mod. 1) που επιχειρεί το Πυροβολικό του Ελληνικού Στρατού, καθώς επίσης και τα μεγάλου βεληνεκούς συστήματα S-300PMU1 που επιχειρεί η Πολεμική Αεροπορία. Πλέον σε ελάχιστο χρόνο θα υπάρχει  πλήρη λειτουργικότητα των συστημάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες η Μόσχα θα προτείνει στην Αθήνα και βαλλιστικά συστήματα Iskander-E ως αντίδοτο στα τουρκικά βαλλιστικά συστήματα Bora και Yildirim ώστε να επέλθει ισορροπία ισχύος και σε αυτό τον τομέα. Aν τελικά προχωρήσει και η αγορά της πυροβολαρχίας των S-400 Triumf, τότε με λίγες αλλά ουσιαστικές κινήσεις η Ελλάδα «κλειδώνει» ολόκληρο το Αιγαίο.

Αντιδράσεις.

Ισχυρές αναταράξεις στις σχέσεις μας με την Γερμανία  έχει προκαλέσει η όλη στάση της Ελληνικής Κυβέρνησης στο εξοπλιστικό για πολλούς λόγους.

Σχέδιο της Γερμανίας είναι να αγοράσει κάθε Ελληνική βιομηχανική μονάδα που έχει σχέση  με τα εξοπλιστικά πράγματα, όπως και με τα πολεμικά. Αφού όμως τώρα το σύμπλεγμα της πολεμικής βιομηχανίας αναβαθμίζεται σεόλους τους τομείς, αυξάνει καιη αξία του. Άρα θα κοστίσει περισσότερο στην Γερμανία να τα κάνει όλα αυτά ιδιοκτησία της.

Η ανόητη πρόταση της Ελλάδας για την αγορά των αποδεδειγμένα άχρηστων Εφ-35, βάζειστην άκρη για μια ακόμη φορά το Ευρωπαϊκό μαχητικό αεροσκάφος. Ομοίως κι η αναβάθμιση των Εφ-16 της Αεροπορίας μας. Με δυο λόγια, δεν αγοράζουμε ευρωπαϊκά προϊόντα! Κι αυτό, αφού είχαμε το θράσσος να εξαναγκάσουμε συμβατικά την Γερμανία να παραδώσει αξιόπλοα υποβρύχια!

Από την άλλη μεριά του Ατλαντικού, οι πιέσεις είναι χωρίς προηγούμενο για να εγκαταλείψουμε τους ΕΣ-300 λες και είναι χρησιμοποιημένες χαρτοπετσέτες πλέον, όχι μόνο για να αγοράσουμε κι άλλους Πάτριοτ αλλά και για να μην είμαστε σε θέση κι έχουμε την δυνατότητα να απαγορεύουμε αεροπορική παρουσία καν στην Τουρκική Αεροπορία επάνω από ολόκληρη την Ελληνική επικράτεια εφ' όσον το αποφασίσουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πριν την υποβολή σχολίου ή και άρθρου προς δημοσίευση, ας είναι υπ’ όψη τα εξής, παρακαλώ.

- Σχόλια και άρθρα που υποβάλλονται για δημοσίευση σε «greeklish» (ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες) ή με κεφαλαία γράμματα, ή άσχετα με το θέμα, ή που περιλαμβάνουν ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητο λόγο, προσβλητικό χαρακτηρισμό, υποτιμητικές προσφωνήσεις, υπονοούμενα, απειλές ή χυδαιολογίες, δεν δημοσιεύονται. Διότι δεν συνάδουν με τον πολιτισμό του Ιστότοπου.

- Σχόλια και άρθρα που υποβάλλονται για δημοσίευση περιλαμβάνουν έγκυρο ε-μαιλ, ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολιαστή ή αρθρογράφου ώστε να αποτελεί υπεύθυνο λόγο. Το ε-μαιλ αυτό δεν θα δημοσιεύεται.

- Σχόλια και άρθρα που υποβάλλονται, δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν. Ο Ιστότοπος λειτουργεί σε εθελοντική βάση, όχι επαγγελματική. Δεν απολαμβάνει υλικού κέρδους.