ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΩΝ και ΑΠΟΜΥΘΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ. Οι Άνδρες Που Κοιτούν Επίμονα κατσίκες.


ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΠΟΥ ΚΟΙΤΟΥΝ ΕΠΙΜΟΝΑ ΚΑΤΣΙΚΕΣ – Η ταινία κι η ουσία της.

Πρώτον, ο τίτλος όπως μεταφράσθηκε στην Ελληνική είναι σε γλώσσα ανθρώπου που έχει-δεν έχει βγάλει το Δημοτικό – δεν είναι η πρώτη φορά άλλωστε (η  εξήγηση σε Μικρό Σημείωμα στο τέλος του άρθρου.) Αν από εκεί αρχίσει κάποιος να κρίνει το επίπεδο της ταινίας, ή του πολιτισμού που η ταινία θα αποπνέει, θα απογοητευθεί εκ προοιμίου. Κι όχι άδικα.

Εκείνο το οποίο η ταινία αντιστοιχεί με την πραγματικότητα, είναι ότι κάποιοι πίστευαν ότι μπορούν να σκοτώσουν μια κατσίκα από απόσταση, χρησιμοποιώντας το μυαλό τους ως εξασκημένοι σε υπερανθρώπινες τεχνικές πολέμου.

Όσο κι αν αυτό ουδόλως απέχει από την πραγματικότητα, η ταινία έχει χαρακτηρισθεί κωμωδία, ήδη από τους παραγωγούς της. Από τους οποίους ο ένας πρωταγωνιστεί κι ο άλλος σκηνοθετεί το έργο.

Η ταινία είναι εμπνευσμένη από βιβλίο του βρετανού δημοσιογράφου Τζον Ρόνσον το οποίο συνοδεύθηκε από ένα ντοκυμαντέρ σε τρία μέρη, με τίτλο Παρανοϊκοί Κυβερνήτες Του Κόσμου, παραγωγής του Μπι Μπι Σι, και προβλήθηκε στο Κανάλι 4 το 2004. με την σειρά του ο Ρόνσον έχει αφιερώσει το βιβλίο του στον δημοσιογράφο και κινηματογραφικό παραγωγό Τζον Σάρτζεντ, ο οποίος εργάσθηκε σκληρά τα έτη 2003 και 2004 προκειμένου να παράξει και να ολοκληρώσει το ντοκυμαντέρ. Ωστόσο ο Σάρτζεντ έχει εκφράσει παράπονα διότι δεν έχει λάβει την παραμικρή αναγνώριση της συμβολής του στην δημιουργία της έμπνευσης του κινηματογραφικού έργου Οι Άνδρες Που Κοιτούν Επίμονα Κατσίκες. Ο τρόπος με τον οποίο ο Σάρτζεντ παρουσιάζει τα γεγονότα ενισχύεται κι επιβεβαιώνεται από ένα πλήθος πηγών. Το ίδιο το βιβλίο Οι Άνδρες Που Κοιτούν Επίμονα Κατσίκες είναι αφιερωμένο στον Σάρτζεντ, και στον Επίλογο αναγράφεται «η έρευνα που διεξήγαγε ο Τζον κι η καθοδήγησή του βρίσκονται σε κάθε μία σελίδα (του βιβλίου).» Επιπλέον ο Συνταγματάρχης Τζον Αλεξάντερ, ένας από τους πρωταγωνιστές της ιστορίας, έχει γράψει στον Σάρτζεντ. Αν θες υποστήριξη για την θέση σου (στο ζήτημα), πες σε δημοσιογράφους ή σε δικηγόρους να επικοινωνήσουν μαζί μου. Ήσουν ασφαλώς ο άνθρωπος-κλειδί για όλη την δημιουργία του έργου Κατσίκες.»

Αυτό όσον αφορά το ηθικό ανάστημα του κινηματογραφικού έργου.

Παρατηρώντας τα διάφορα μπλογκ που δημοσίευσαν περί του κινηματογραφικού έργου, διαπίστωσα ότι κάποιοι εξέλαβαν το κινηματογραφικό έργο ως θεμελίωση της ικανότητας για θέαση εξ αποστάσεως. Άλλοι αντιλήφθηκαν άλλα, διαφορετικά νοήματα.  Διέκρινα ότι ο καθένας από εκείνους που είχαν ίδια αντίληψη περί του κινηματογραφικού έργου, αναζητούσε να επιβεβαιώσει ό,τι  ήξερε έως τότε. Αγωνιούσε να χρησιμοποιήσει το έργο για να αποδείξει τις απόψεις που είχε! Τι κρίμα για το ανθρώπινο πλάσμα!

Το κινηματογραφικό έργο αναφέρεται, ως κωμωδία επιμένουν οι δημιουργοί και πολλοί κριτικοί, στην εκπαίδευση στρατιωτών από  υπερδυνάμεις του κόσμου, σε υπερανθρώπινες δυνάμεις, όπως να περνάνε μέσα από στερεά αντικείμενα, την αορατότητα και την θέαση εξ αποστάσεως.

Ίσως είναι μια πιο ρεαλιστικού φόντου ιστορία στον κόσμο που κινούνται οι Μεταλλαγμένοι Χ-Men, ή οι Εκδικητές. Το περισσότερο ρεαλιστικό φόντο και σκηνογραφία, ίσως του δίνει, ως ιδέες που προβάλλει, μια πιο εύπεπτη επίδραση στον μέσο νου. Γίνεται πιο ευκολόπιστο, με άλλα λόγια.

Προσωπικά, διασκέδασα αφάνταστα σκεπτόμενος πόσο κοντά είναι στην πραγματικότητα. Την αποδεδειγμένη πραγματικότητα. Αλλά για αυτό, θα μιλήσουμε ξανά εάν χρειασθεί.
  
Μικρό Σημείωμα.

Ουδέν παρεμβάλλεται μεταξύ ρήματος πρότασης και του αντικειμένου του. Κοιτώ κάτι. Επιρρήματα κι επιρρηματικοί προσδιορισμοί ακολουθούν, μάλιστα με συγκεκριμένη τάξη, κι αυτό με μία εξαίρεση. Τέλος, οι εμπρόθετοι. Εάν οι εμπρόθετοι είναι  ιδιαίτερα μακροσκελείς, μπορούν να λάβουν κι άλλη θέση στην πρόταση υπό την αναγκαστική προϋπόθεση του κόμματος. Οι επιρρηματικοί μακροσκελείς έχουν κι αυτοί εναλλακτικές θέσεις. Εδώ κοιτώ κατσίκες επίμονα. Κανονική σειρά αντικείμενο ρήματος συν επίρρημα ή επιρ. προσδ. εδώ τρόπου, που έτσι ή αλλιώς αυτή την θέση έχει έστω στην απουσία άλλων επιρρημάτων, αλλά και λόγω της φύσης του ρήματος καταλαμβάνει θέση αμέσως μετά το αντικείμενο. Συνεπώς, κοιτώ κατσίκες επίμονα ή για εξαιρετικούς λόγους έμφασης και τονισμού νοήματος ή άλλο σημαίνοντα λόγο, επίμονα κοιτώ κατσίκες. Ελληνική γλώσσα. Αυτή είναι η…, με τα αυτονόητα να παραλείπονται. Λακωνίζειν. Λακωνικός λόγος. Χρήσιμο σε τίτλους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πριν την υποβολή σχολίου ή και άρθρου προς δημοσίευση, ας είναι υπ’ όψη τα εξής, παρακαλώ.

- Σχόλια και άρθρα που υποβάλλονται για δημοσίευση σε «greeklish» (ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες) ή με κεφαλαία γράμματα, ή άσχετα με το θέμα, ή που περιλαμβάνουν ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητο λόγο, προσβλητικό χαρακτηρισμό, υποτιμητικές προσφωνήσεις, υπονοούμενα, απειλές ή χυδαιολογίες, δεν δημοσιεύονται. Διότι δεν συνάδουν με τον πολιτισμό του Ιστότοπου.

- Σχόλια και άρθρα που υποβάλλονται για δημοσίευση περιλαμβάνουν έγκυρο ε-μαιλ, ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολιαστή ή αρθρογράφου ώστε να αποτελεί υπεύθυνο λόγο. Το ε-μαιλ αυτό δεν θα δημοσιεύεται.

- Σχόλια και άρθρα που υποβάλλονται, δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν. Ο Ιστότοπος λειτουργεί σε εθελοντική βάση, όχι επαγγελματική. Δεν απολαμβάνει υλικού κέρδους.