~~~~~~~~~~ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ.~~~~~~~~~~ ~~~~~Χειραγώγηση της κοινής γνώμης. # 7/10~~~~~


Με βάση σχετική ανάλυση από τον Νόαμ Τσόμσκυ, ακαδημαϊκό και στοχαστή, και περαιτέρω σχετικό ερευνητικό υλικό, η δημοσίευση εδώ θα γίνει σε δέκα μέρη, ένα έως δύο καθημερινά, ώστε να μελετήσει ο αναγνώστης ένα προς ένα τα δέκα σημεία του υλικού ανά χείρας.

7.) Η τεχνική του να κρατάτε το κοινό σε άγνοια και ανοησία.

Άγνοια επιτυγχάνεται με πτωχή διδασκαλία στην Εκπαίδευση. Αυτό με την σειρά του επιτυγχάνεται με πτωχή διδασκαλία σε εκείνους που διδάσκουν στην Εκπαίδευση. Αμαθής, αδαής και αγράμματος καθηγητής με πτυχίο πανεπιστημίου, πτωχά θα διδάξει στα σχολεία.

Μα είναι δυνατόν εκείνοι που παράγουν διδασκάλους για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση να υπονομεύουν και να υποσκάπτουν και να διαλύουν το ίδιο το Εκπαιδευτικό Οικοδόμημα; Δεν έχουν ιερή αποστολή απέναντι στο έθνος, στον λαό, στους ίδιους τους απογόνους τους; Δεν αμείβονται πολύ καλύτερα από τον μέσο εργαζόμενο; Πώς είναι δυνατόν…. ;

Υπάκουοι καθηγητές πανεπιστημίου θα δωροδοκηθούν από χορηγούς για δήθεν έρευνες ώστε να υπακούσουν στην οδηγία της ανεπαρκούς προετοιμασίας και διδασκαλίας. Η οποία εξυπηρετεί τους χορηγούς ως μία και μόνον ομάδα, ή καλύτερα, ως ένα από τα χέρια μίας και μόνης ομάδας. Το χέρι είναι η τοπική ολιγαρχία. Η ομάδα είναι εκείνοι που πραγματικά κυβερνούν τους λαούς και τις τύχες τους.

Αν δεν ήταν έτσι, γιατί τα τέκνα της τοπικής ολιγαρχίας σπουδάζουν σε ευγενή και διάσημα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού; Αν δεν ήταν έτσι, γιατί δεν μπορεί ένας πλούσιος Έλληνας να εντάξει τα τέκνα του σε τέτοια εκπαιδευτικά ιδρύματα; Μα διότι δεν είναι ένας από εμάς, καλέ!

Και τελικά ενηλικιώνεται ο απόφοιτος «Γυμνασίου» ή κάποιας «Σχολής» ή «Λυκείου», ή ο πτυχιούχος φοιτητής, ο μεταπτυχιακός έστω, και μένει στην άγνοια. Την σκόπιμη άγνοια που του διδάξανε. Αν όχι και την σκόπιμη απομάκρυνση από τα θεμέλια του πνευματικού πολιτισμού, από την σε εγρήγορση κριτική σκέψη τελικά.

Κι αρχίζοντας από τα βασικά, επομένως προπάτορά του αναγνωρίζει κάποιον Μωϋσή, Αβραάμ, Δαυίδ, Μακκαβαίους, κι όχι τον Βύζαντα, τον Προμηθέα, τον Μιλτιάδη, τον Λεωνίδα, τον Επίκουρο, τον Σωκράτη, τον Πλάτωνα, τον Πυθαγόρα, τον Φλαντανελά, τον Γιώργο Δραγάτση, τον Καραϊσκάκη – μην προχωρήσω πιο δώθε στα πλέον άπειρα ονόματα προπατόρων γιατί θα μου κολλήσουνε ταμπέλες κι άλλες, αλλά τον λόρδο Κωδριγκτώνα, τον Μάγιερ, τον Κάνινγκ, τους έχει αφιερώσει και οδούς εις τας Αθήνας, ή μήπως κάνω λάθος;

Αδαής συνεπώς πείθεται από εκείνους οι οποίοι όχι μόνον έχουν λάβει εκπαίδευση κατά πολύ ανώτερη από εκείνον, αλλά κι εξειδικευθεί στην απάτη και στην τρομοκράτηση και στην χειραγώγηση και στην διακυβέρνηση του ατόμου και της μάζας, ότι έχει ανάγκες που δεν εγνώριζε, πλαστές δηλαδή. Και εργάζεται  περισσότερο και βάζει κι άλλους από την οικογένειά του να εργάζονται για να αγοράσει τέτοια προϊόντα και υπηρεσίες ώστε να καλύψει τις ψεύτικες ανάγκες του. Ελαττώνεται ο ελεύθερος χρόνος που έχει για να φροντίσει την προσωπική του εξέλιξη και την διεύρυνση της συνειδητότητάς του. Κι αν τολμήσει, θα τον παρελκύσουν με κάποια τρομερά ενδιαφέρουσα τηλεοπτική εκπομπή εκείνη την στιγμή, ή κάποια έκτακτη είδηση, ή μια αποκάλυψη ως Νέα. Ή, έστω, με βροχή μηνυμάτων και τηλεφωνημάτων για το τάδε Νέο, μα πώς, δεν μπορεί να μην δίνει σημασία σε αυτά που θα αλλάξουν την ζωή του, τα Νέα! Κατακλυσμένος θα ζητήσει ξεκούραση σύγχρονης μορφής, αλκοόλ ή κάτι πιο αξιόλογο – ναι; Τέλος πάντων,  ή συντροφιά με περίεργα έργα και ημέρες και προθυμία, κάτι θα βρει τέλος πάντων, χάθηκαν οι φίλοι;

Και να σταματούσε εκεί! Η Άγνοια εμβαθύνεται με επισκέπτες που αναγγέλλουν τα καλά νέα της έλευσης κάποιου Σωτήρα, και τον προσηλυτισμό που ακολουθεί. Όσο για τους ανήλικους, Άγνοια στοχεύεται με την έκδοση σχολικών βιβλίων και πανεπιστημιακών συγγραμμάτων με ελάχιστα περί του διδακτικού αντικειμένου, με πάρα πολλά στρεβλά περί του διδακτικού αντικειμένου, και με πολλή άσχετη πληροφορία να γεμίζει τις ενδιάμεσες σελίδες, χωρίς συχνά να απουσιάζει βιβλιογραφία ή και να δίδεται λανθασμένη και παραπλανητική βιβλιογραφία.

Πολιτική Άγνοια εκτρέφεται με την απόκρυψη των πραγματικών στοιχείων που καθορίζουν την ζωή του πολίτη, ξεκινώντας από τους Νόμους, και φθάνοντας στους κανονισμούς, ενημερωτικές εγκυκλίους και εσωτερικούς κανονισμούς των δημοσίων υπηρεσιών. Παράλληλα, με συσκότιση του κυβερνητικού έργου ή ακόμη καλύτερα με την ωμή παραπλάνηση για την δομή και πορεία του κυβερνητικού έργου, των διεθνών σχέσεων συμπεριλαμβανομένων. Κι αν κάποιος διανοηθεί να σκεφθεί, Άγνοια επιτυγχάνεται με πολυδαίδαλες εξηγήσεις για απλές διαδικασίες στις σχέσεις πολίτη με κράτος και αντίστροφα, είτε κατά μόνας ή στα κομματικά μαντριά.

Ανοησία και Άγνοια εκτρέφεται, επιτυγχάνεται κι εμβαθύνεται με τον έντυπο και ραδιοτηλεοπτικό Τύπο να περιέχει ιστορίες με την συνοδεία εκτενών ή βραχέων κι ασαφών αναφορών που δεν αφορούν τον πολίτη, μύθους και παραπλανητικές αναφορές ως δήθεν ειδήσεις, μα και κατασκευασμένες ειδήσεις, γεγονότα που ουδέποτε έλαβαν χώρα. Δίνεται προσοχή σε ασήμαντα γεγονότα που έχουν μεν συμβεί αλλά δεν αφορούν τον μέσο πολίτη – παντρεύτηκε ο τάδε άγνωστος ηθοποιός, φωτογραφήθηκαν τα ωραία οπίσθια της τάδε τυχάρπαστης καλλιτέχνιδας, να το φάρμακο για την λεύκανση των δοντιών της γατούλας σας! Συχνά με σκόπιμη διαστρέβλωση εκφρασμένων δηλώσεων πολιτικών προσώπων που  δεν εξυπηρετούν ακριβώς τους σκοπούς της κυβέρνησης. Επίσης, με την καταπίεση του δημόσιου λόγου τους όταν παρουσιάζονται σε δημόσιο διάλογο.

Για όποιον επιμένει παρά όλα αυτά, Άγνοια επιτυγχάνεται με τις υψηλές τιμές στα βιβλία, που είναι παράθυρα στον κόσμο εκεί έξω, αλλά και στον κόσμο μέσα μας. Με τις υψηλές τιμές στα θεατρικά εισιτήρια, όπου ο ηθοποιός ποιεί ήθος, δημιουργεί πολιτισμό.

Επιστημονικά οργανωμένα Άγνοια κι Ανοησία επιτυγχάνεται με την παραχάραξη της Ιστορίας του ανθρώπινου πολιτισμού. Και με πλείστους άλλους τρόπους.

Ανοησία προσφέρεται στην δυνατότητα νόησης του λαού, με αληθοφανείς απολογίες των κυβερνητικών παραγόντων που αποτελούν επαναλαμβανόμενο μοτίβο εξαπάτησης του λαού, ενώ αποκρύπτουν όλη την αλήθεια. Μέσα σε μέρος της αλήθειας (ναι, κάναμε λάθος) ενέσουν επαίσχυντα ψεύδη : Φταίτε όμως εσείς που δεν κατεβάλατε τους φόρους σας έγκαιρα, και όλοι σας, να τα στοιχεία του Λογιστηρίου.

Ξεπερνάει την Ανοησία η συστηματική κι αποδεκτή κι ευλογούμενη μάλιστα ανάγκη του ανθρώπου για εργασία ώστε να δημιουργείται ένα κράτος πελατών ψηφοφόρων οι οποίοι για καθαρούς λόγους επιβίωσης, επιθυμούν να διατηρήσουν την εξαιρετική εργασιακή απασχόληση που τους δόθηκε, με 16 μισθούς τετραπλασίων διαστάσεων έκαστος αριθμητικά από τους μισθούς της Αγοράς.

Ανοησία μαζί με άγνοια επιτυγχάνεται όταν το κοινό εμποδίζεται να αντιληφθεί και να καταλάβει και να γνωρίσει προπαντός τις μεθοδολογίες αλλά και τις νέες τεχνολογίες, ειδικά εκείνες που το κράτος χρησιμοποιεί για την υποδούλωσή του.


«Η ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στις κατώτερες κοινωνικές τάξεις πρέπει να είναι πιο φτωχή, ώστε η τάφρος της άγνοιας που χωρίζει τις κατώτερες τάξεις από τις ανώτερες τάξεις να μη γίνεται αντιληπτή από τις κατώτερες». - Απόσπασμα από το «Όπλα με σιγαστήρα για ήσυχους πολέμους».



Και γιατί, παρακαλώ, να ισχύει ότι «Η ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στις κατώτερες κοινωνικές τάξεις πρέπει να είναι πιο φτωχή, ώστε η τάφρος της άγνοιας που χωρίζει τις κατώτερες τάξεις από τις ανώτερες τάξεις να μη γίνεται αντιληπτή από τις κατώτερες.»

Μα διότι η γνώση είναι δύναμη.


Και γνώση που δεν δίδεται,


είναι δύναμη εξουσίας.


---------------------------------------------------------
Μέρος 6, Μέρος 7, Μέρος 8, Μέρος 9, Μέρος 10,
Επίλογος.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πριν την υποβολή σχολίου ή και άρθρου προς δημοσίευση, ας είναι υπ’ όψη τα εξής, παρακαλώ.

- Σχόλια και άρθρα που υποβάλλονται για δημοσίευση σε «greeklish» (ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες) ή με κεφαλαία γράμματα, ή άσχετα με το θέμα, ή που περιλαμβάνουν ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητο λόγο, προσβλητικό χαρακτηρισμό, υποτιμητικές προσφωνήσεις, υπονοούμενα, απειλές ή χυδαιολογίες, δεν δημοσιεύονται. Διότι δεν συνάδουν με τον πολιτισμό του Ιστότοπου.

- Σχόλια και άρθρα που υποβάλλονται για δημοσίευση περιλαμβάνουν έγκυρο ε-μαιλ, ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολιαστή ή αρθρογράφου ώστε να αποτελεί υπεύθυνο λόγο. Το ε-μαιλ αυτό δεν θα δημοσιεύεται.

- Σχόλια και άρθρα που υποβάλλονται, δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν. Ο Ιστότοπος λειτουργεί σε εθελοντική βάση, όχι επαγγελματική. Δεν απολαμβάνει υλικού κέρδους.