Μητριαρχία και Πατριαρχία.

19 Feb. 2017

Στην αυγή του Ανθρώπου, οι άνδρες χανόντουσαν. Είτε στην εξασφάλιση τροφής για τον εαυτό και την οικογένεια, κι ίσως για την φυλή με μέσο το κυνήγι, ή στις διαμάχες επικράτησης μεταξύ ομάδων, φυλών, οικογενειών όπου το ζητούμενο και διεκδικούμενο ήταν ο ζωτικός χώρος.

Έτσι, οι γυναίκες έπαιρναν τις εμπειρίες και αφ’ ενός τις μετέδιδαν στις κόρες τους προληπτικά, αφ’ ετέρου εκβίαζαν τους άνδρες σε συγκεκριμένες συμπεριφορές και στάσεις. Αυτή η συμπεριφορά ονομάσθηκε μητριαρχία.

Η φυσική, δηλαδή σωματική κατασκευή του αρσενικού, επέτρεψε την κυριαρχία του εσωτερικά στην οικογένεια και την φυλή, όσο έμενε εν ζωή για να την ασκήσει.

Κι επειδή ο πρωταθλητισμός, η διαπάλη για επικυριαρχία, όχι απλώς κυριαρχία, μεταξύ φυλών είχε ένα και μοναδικό κριτήριο το οποίο ήταν η επικράτηση του ισχυρότέρου, το αρσενικό με χαρίσματα φυσικής υπεροχής, διακρινόταν και επιβαλλόταν. Αυτή η συμπεριφορά ονομάσθηκε πατριαρχία.

Συνέπειά της ήταν η έλλειψη πληροφόρησης του θηλυκού γύρω από τα κύρια ή δευτερεύοντα θέματα της φυλής, του έθνους, του κράτους. Όση πίεση κι αν ασκείτο στην συζυγική παστάδα ή στην εραστών σχέση εναλλακτικά. Το αρσενικό μάθαινε να ανεξαρτητοποιείται.


Είσοδος των γυναικών στις επιστήμες έγινε πολύ δειλά κι ακόμη δυσκολότερα στην αρχή.

Είσοδος των γυναικών στην παραγωγή έγινε με την ανάγκη του πολέμου.

Είσοδος των γυναικών στην Οικονομική έγινε από την ανάγκη φορολόγησης, δηλαδή διεύρυνσης της φορολογικής βάσης.

Είσοδος των γυναικών  στην πολιτική έγινε ως αποτέλεσμα της εισόδου των γυναικών στην εκπαίδευση. Και με λίγη βοήθεια ακόμη.

Γραφικά περιέγραψε η Μαντλίν Ωλπράιτ την παρουσία των γυναικών στις λήψεις αποφάσεων του κόσμου. Είπε «ήμουν μια φούστα ανάμεσα σε τόσα παντελόνια» αλληγορικά εννοώντας ένα … ανάμεσα σε τόσ…    ….ς.

Το Σύμπαν υπάρχει σε ισορροπία. Αν θέλουμε να συνυπάρχουμε με τον παγκόσμιο ρυθμό, ίσως θα μπορούσαμε να μιμηθούνε την παραπάνω αρχή.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πριν την υποβολή σχολίου ή και άρθρου προς δημοσίευση, ας είναι υπ’ όψη τα εξής, παρακαλώ.

- Σχόλια και άρθρα που υποβάλλονται για δημοσίευση σε «greeklish» (ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες) ή με κεφαλαία γράμματα, ή άσχετα με το θέμα, ή που περιλαμβάνουν ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητο λόγο, προσβλητικό χαρακτηρισμό, υποτιμητικές προσφωνήσεις, υπονοούμενα, απειλές ή χυδαιολογίες, δεν δημοσιεύονται. Διότι δεν συνάδουν με τον πολιτισμό του Ιστότοπου.

- Σχόλια και άρθρα που υποβάλλονται για δημοσίευση περιλαμβάνουν έγκυρο ε-μαιλ, ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολιαστή ή αρθρογράφου ώστε να αποτελεί υπεύθυνο λόγο. Το ε-μαιλ αυτό δεν θα δημοσιεύεται.

- Σχόλια και άρθρα που υποβάλλονται, δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν. Ο Ιστότοπος λειτουργεί σε εθελοντική βάση, όχι επαγγελματική. Δεν απολαμβάνει υλικού κέρδους.