~~~~~~~~~~ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ.~~~~~~~~~~ ~~~~~Χειραγώγηση της κοινής γνώμης. # 6/10~~~~~


Με βάση σχετική ανάλυση από τον Νόαμ Τσόμσκυ, ακαδημαϊκό και στοχαστή, και περαιτέρω σχετικό ερευνητικό υλικό, η δημοσίευση εδώ θα γίνει σε δέκα μέρη, ένα έως δύο καθημερινά, ώστε να μελετήσει ο αναγνώστης ένα προς ένα τα δέκα σημεία του υλικού ανά χείρας.

6 .) Η τεχνική του να απευθύνεστε στο συναίσθημα μάλλον παρά στη λογική.

Εξετάζοντας ιεραρχικά τις κινητήριες δυνάμεις του ανθρωπίνου πλάσματος, διαπιστώνουμε ότι η κυρίαρχη κινούσα δύναμη που κάνει τον άνθρωπο να δρα, προέρχεται κατά πρώτον από το ένστικτο της επιβίωσης.

Όπως κάθε ζωντανός οργανισμός, ομοίως κι ο άνθρωπος υπάρχει σε δύο καταστάσεις. Στην διαιώνιση μέσω της αναπαραγωγής και όταν αυτό γίνει αδύνατο, στην αποσύνθεση. Αναπαραγωγή κι αποσύνθεση, συνεπώς.

Όταν η παύση της αναπαραγωγής επέλθει βίαια ή απροσδόκητα ή αδόκιμα, δηλαδή όταν ο άνθρωπος δεν έχει επεξεργασθεί νοητικά την στιγμή εκείνη προπαρασκευαστικά, την αντιμετωπίζει με κατάπληξη, με μεγίστη δυσαρέσκεια και ψυχολογικές εμπλοκές. Κι αποσυντίθεται βίαια. Με την εμφάνιση καρκινικών όγκων στο σώμα του και παράλληλα με ραγδαία ανάπτυξη συμπλεγμάτων, κόμπων σε απλή γλώσσα, στην ψυχή του. Αυτά τα δύο, συμπλέγματα και φυσική ανάπτυξη καρκίνου διαπλέκονται σε φαύλο κύκλο, δηλαδή το ένα τροφοδοτεί το άλλο.

Κατά το διάστημα της διαιώνισης, αναπτύσσεται με δευτερεύουσα κινούσα δύναμη το ένστικτο της επιβίωσης. Εργάζεται για να εξασφαλίσει τα αναγκαία ώστε να ζει και να αναπαράγεται.

Όμως το ανθρώπινο πλάσμα δεν έρχεται στην ζωή αμέσως στην αναπαραγωγική ηλικία. Το διάστημα αυτό στιγματίζει, σφραγίζει και θεμελιώνει τον χαρακτήρα που τα γονίδιά του επιτρέπουν να αναπτύξει. Ενώ υπεισέρχονται σταδιακά κι εξωγενείς παράγοντες, όπως στον σύγχρονο κόσμο η ιδρυματοποίηση (να ενταχθεί και να ανήκει σε ένα κοινωνικό σύνολο, μια σχολική τάξη, μια συμμορία του δρόμου, μια ομάδα ομοϊδεατών ποδοσφαιρόφιλων ή φίλων της καλαθοσφαίρησης / μπάσκετ ή του ράγκμπυ {της αδιαμφισβήτητα επαγγελματικής προσομοίωσης των Ρωμαϊκών μονομαχιών, όπως και της γρονθοκόπησης / μποξ} , της πετόσφαιρας (τέννις) , της σφαίρας του καταπράσινου αγρού με κουνελότρυπες και σημαιούλες και σιδερένια κλαράκια και κρυμμένες αμμουδερές ή υδάτινες σουσουράδες – πόσο παραδείσια γραφικό, θεέ μου! / γκολφ, ή πάμπολλων άλλων παγίδων του συστήματος) και η κοινωνικοποίησή του (πώς να ζει μαζί με άλλους, εκτός οικογένειας) κυρίως μέσα από την ιδρυματοποίηση του ατόμου πλέον. Μέχρι λίγο παλαιότερα, δεν ήταν υποχρεωτική η παρακολούθηση του σχολείου, κι ούτε για όλους μέχρι σήμερα ήδη. Μα ούτε και εφικτή!

Στο διάστημα αυτό, μαθαίνει από την οικογένειά του πως όλες του οι επιθυμίες ικανοποιούνται λίγο ως πολύ. Όλες του οι επιθυμίες, δηλαδή όλα όσα αισθάνεται μέσα του ότι έχει ανάγκη. Δηλαδή, όλα τα «Θέλω» του. Όταν έξω από την οικογένεια διαπιστώνει ότι όλα τα «θέλω» του δεν συμπίπτουν πάντοτε με τα «θέλω» των άλλων, μένει μέσα του ένα υπόλοιπο. Λέγεται υστέρηση.

Όταν τέτοιες υστερήσεις αθροίζονται, επέρχεται η απογοήτευση και κάτι πιο έντονο. Μια τάση διεκδίκησης που ψάχνει ευκαιρία να εκδηλωθεί. Όσο φορτίζεται τούτο, τόσο πιο πολύ υπεισέρχεται μια ακόμη κινούσα δύναμη. Το συναίσθημα.

Μάλιστα, το συναίσθημα ενδεδυμένο την συνεπαγόμενη επιθετικότητα της απογοήτευσης. Και ποιός φταίει για αυτό; Μα οι γονείς που δεν έκαναν ότι κάνουνε στο σπίτι μέσα για ικανοποιούνται όλα τα «θέλω».

Κι εδώ η Φύση επιφέρει ένα ακόμη πρόβλημα. Το κέντρο της αγάπης του νεαρού παιδιού, μετατοπίζεται. Μετατοπίζεται από την οικογένεια προς τους φίλους, αυτούς που τον καταλαβαίνουν πολύ καλύτερα από τους γονείς του, και από αυτούς τους οποίους δεν ντρέπεται, δεν έχει τύψεις όταν κάνει υπερβολές, αφού κι εκείνοι κάνουν!

Είναι η ώρα και η στιγμή που οι ορμόνες αρχίζουν το χορό και ιδανικό αποδέκτη όλου του ψυχισμού του, βρίσκει σε ένα πρόσωπο του αντίθετου φύλλου. Με τις ορμόνες όλο και να φουρτουνιάζουν!

Με την εξέλιξη αυτού του μηχανισμού καθώς το παιδί γίνεται έφηβος κι ενηλικιώνεται, παρατηρείται οι περισσότεροι άνθρωποι να κινούνται από το συναίσθημα.


Η επίκληση στο συναίσθημα είναι μια κλασική τεχνική για να βραχυκυκλωθεί η ορθολογιστική ανάλυση, επομένως η κριτική αντίληψη των ατόμων.


Επιπλέον, η χρησιμοποίηση του φάσματος των αισθημάτων επιτρέπει να ανοίξετε τη θύρα του υποσυνειδήτου κι ασυνείδητου για να εμφυτεύσετε ιδέες, επιθυμίες, φόβους, παρορμήσεις ή συμπεριφορές.

Σε επόμενο ειδικό άρθρο, ακολουθεί πρόταση πώς να εξουδετερώνεται η χειραγώγηση αυτού του είδους, η 6η τεχνική χειραγώγησης του ανθρώπου.

--------------------------------------------------------
Μέρος 6, Μέρος 7, Μέρος 8, Μέρος 9, Μέρος 10,
Επίλογος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πριν την υποβολή σχολίου ή και άρθρου προς δημοσίευση, ας είναι υπ’ όψη τα εξής, παρακαλώ.

- Σχόλια και άρθρα που υποβάλλονται για δημοσίευση σε «greeklish» (ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες) ή με κεφαλαία γράμματα, ή άσχετα με το θέμα, ή που περιλαμβάνουν ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητο λόγο, προσβλητικό χαρακτηρισμό, υποτιμητικές προσφωνήσεις, υπονοούμενα, απειλές ή χυδαιολογίες, δεν δημοσιεύονται. Διότι δεν συνάδουν με τον πολιτισμό του Ιστότοπου.

- Σχόλια και άρθρα που υποβάλλονται για δημοσίευση περιλαμβάνουν έγκυρο ε-μαιλ, ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολιαστή ή αρθρογράφου ώστε να αποτελεί υπεύθυνο λόγο. Το ε-μαιλ αυτό δεν θα δημοσιεύεται.

- Σχόλια και άρθρα που υποβάλλονται, δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν. Ο Ιστότοπος λειτουργεί σε εθελοντική βάση, όχι επαγγελματική. Δεν απολαμβάνει υλικού κέρδους.